آرمات: تیم ملی توانایی قرار گرفتن روی سکوی المپیک را دارد 

کارشناس والیبال کشورمان گفت: برگزاری اردو‌های مقطعی خیلی خوب است و بعد از مسابقات لیگ والیبال هم فرصت داریم تا تیم ملی را با آمادگی به المپیک اعزام کنیم.

مسعود آرمات کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه تیم ملی والیبال برای دومین مرتبه المپیکی شد و عملکرد تیم ملی برابر تیم ملی چین را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: دومین صعود تیم ملی والیبال به المپیک را به مردم کشورمان و  خانواده والیبال تبریک می‌گویم. ما یک بازی خوبی برابر تیم ملی چین انجام دادیم. به هر حال  قبل از مسابقات انتخابی المپیک می‌دانستیم که در چه گروهی هستیم و بازی اول ما تدارکاتی بود. چین تایپه و  قزاقستان جزء تیم‌هایی نبودند که ما را اذیت کنند و تیم ملی در دیدار سوم بازی روانی برابر چین انجام داد و  بازیکنان در این بازی خوب ریکاوری شده و  از لحاظ  بدنی و روحی و روانی آماده این بازی بودند و توانستند با پیروزی برابر حریف خود به عنوان تیم اول  به مرحله بعد صعود کنند و  به دیدار کره جنوبی بروند.

برای درخشش در المییک باید کولاکوویچ از تیم ملی برود

کارشناس والیبال درباره اینکه چه انتظاراتی  باید از تیم ملی والیبال کشورمان در المپیک توکیو داشته باشیم، گفت: ما از الان باید برنامه ریزی برای المپیک کنیم و با توجه به شناخت از داورزنی اطلاع دارم که او برنامه خوبی برای المپیک دارد و از داورزنی درخواست دارم که درباره مربیان خارجی تجدید نظر داشته باشد تا بتوانیم در این مسابقات خوش بدرخشیم. درست است که با هدایت این مربی صربستانی سهمیه المپیک گرفتیم، اما در مسابقات مختلف چیز خاصی از کولاکوویچ ندیدیم. البته اگر ما می‌خواهیم والیبال خود را به دنیا نشان بدهیم و  این رشته ورزشی را به اوج برسانیم و زحمات رئیس فدراسیون و جامعه والیبال بر باد نرود درخواست تغییر سرمربی تیم ملی را داریم.  

 پیروزی برابر کره جنوبی را مدیون سعید معروف هستیم 

او ادامه داد: همه کارشناسان والیبال می‌گفتند که استرالیا از گروهش بالا می‌آید، اما تیم ملی قطر با یک بازی خوب توانست تیم استرالیا را از گردونه مسابقات خارج کند و ملی کره جنوبی حریف ما شد. تیم ملی کره جنوبی یک بازی خوب و روان برابر تیم ملی کشورمان ارائه کرد. همچنین یک مقدار بازی گره خورد، اما سعید معروف کاری کرد که بازی به وقفه بیافتد و همین موضوع باعث شد که هیجان و تب و تاب تیم ملی کره جنوبی کاهش یابد و برد برابر کره جنوبی را مدیون معروف و بازیکنان هستیم. البته کولاکوویچ سرمربی تیم می‌توانست تدابیری بیاندیشد که بازی به ست پنجم کشیده نشود، اما این اتفاق رخ داد.  

آرمات درباره بازی فینال تیم ملی والیبال  ایران برابر تیم ملی چین بیان کرد: من از روز اول گفته بودم که فینال را با چین بازی می‌کنیم و پیش بینی ام درست بود. همچنین با ارائه بازی روان، سرویس‌های خوب و دریافت‌های عالی توانستیم حملات تیم ملی چین دچار مشکل کنیم و  از نقاط ضعف حریف نهایت استفاده را کردیم و با پیروزی برابر چین توانستیم سهمیه المپیک بگیریم. داورزنی  با وجود اینکه به تازگی رئیس فدراسیون والیبال شده است، اما خیلی زحمت برای تیم ملی کشید تا به المپیک راه یابد.

برای درخشش در المییک باید کولاکوویچ از تیم ملی برود

تیم ملی توانایی قرار گرفتن روی سکوی المپیک را دارد 

او افزود: به نظرم برگزاری اردو‌های مقطعی خیلی خوب است و بعد از مسابقات لیگ والیبال هم فرصت داریم تا تیم ملی را با آمادگی به المپیک اعزام کنیم. برنامه ریزی خوب برای تیم ملی باعث می‌شود که در المپیک خوش بدرخشیم و  بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده این مسابقات کنیم.  

آرمات درباره اینکه تیم ملی والیبال می‌تواند مقامی در المپیک توکیو کسب کند، اظهار کرد: به هر حال هیچ اتفاقی را در ورزش نمی‌شود پیش بینی کرد، اما والیبال کشورمان  پتانسیل و توانایی لازم  را دارد که  نتایج خوبی در المپیک کسب کند، به شرطی که از الان برنامه ریزی کنیم تا روی سکوی المپیک قرار بگیریم، چون چیزی از حریفان خود کم نداریم.  


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۳ - چین صفر /پرش بلند قامتان از دیوار چین به سمت توکیو /دومین رشته تیمی ایران المپیکی شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار